bpe

Par

Polecany post

Historia - Skąd Hitler wziął swastykę?

Swastyka – ogólnie znak ten kojarzy się całemu światu jako symbol nazizmu i zła. Paradoksalnie wcześniej oznaczał całkiem coś innego! Swast...

niedziela, 19 lipca 2015

Język czeski zawsze śmieszny

Najlepsze czeskie słowa, po których boki można zrywać...

divka - dziewczyna

śmatećka na patićku - flaga, parasolka

sralinkova ganiaćka - biegunka

poruhany - zepsuty

mam napad - mam pomysł

mandolinka bramborowa - sronka ziemniaczana

drevni kocur - wiewiórka

ćerstvy - świeży

ja sem Netoperek - nazywam się Batman

hvezdokupa - gwiazdozbiór

ćap - bocian

elektronicky mordulec - terminator

odchody autobusow - odjazdy autobusów

naplast na kure oko - plaster na odciski

momentalnie ne przitomni - chwilowo nieobecny

zahlastana fifulka - zaczarowany flet

fioletova napitećka - denaturat

śelesticske drehove vorećky - spodnie dresowe

durava lupinka - łódź

zdrovotne vyhybasky - gimnastyka

smarkova śmatićka - chusteczka do nosa

cyckova vyhoda - stanik

pohodovy kaktus - jeż

poruha na ruhadle - awaria pługa

dachovy obsraneć - gołąb

ludkovy pogryzać - rekin

palcova tortura - konserwa

dupova vyćeraćka - papier toaletowy

dupovy podperać - krzesło

hvascik parzydupnik - pokrzywa


Zachęcam do wpisywania kolejnych śmiesznych czeskich słów i określeń w komentarzach.


8 komentarzy:

  1. Anonimowy13:21

    To se ne wrati!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy10:52


    ptakove hovinko - ptasie mleczko
    dobrý odbyt - dobra sprzedaż

    – To je sračka. – Fajne, ale mogło być lepsze
    – Kolik chcete za to hovno? – Ile to kosztuje?

    – Co to do prdele je?!? – Co to jest?
    – Seru na to! / Mam to v prdeli – Proszę wybaczyć, ale nie interesuje mnie to.

    – Mám nápad. – Mam pomysł.
    – Strč prst skrz krk. – Włóż palec przez gardło.
    – Hovno se stalo. – Nie, nie, nic mi nie jest.


    Zakázaná Česká reklama T-Mobile 2014
    https://www.youtube.com/watch?v=QBu6UyzPdHA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa lista, która ale w kulturalnym języku nie do użycia :)
      Wszystko owszem pasuje z wyjątkiem tego ptakove hovinko ;)

      Usuń
  3. Anonimowy02:17

    Pepiki to mają śmiesznie. Jakbym tam mieszkał to przez miesiąc bym chodził i się śmiał... Potem bym się pewnie przyzwyczaił.. Ale Czeszki ładne są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zacząłem jeździć do Czech za swoja obecną żoną kolega się mnie pytał: Jak ty dasz radę z nią rozmawiać i nie śmiać się :D

      Usuń
  4. Anonimowy20:55

    Pepiki to mają polewkę z was, bo nawet w swych ptasich móżdżkach nie wiecie, że to polskie znaczenie słów jest debilne i na wspak znaczeń we wszystkich pozostałych językach słowiańskich

    OdpowiedzUsuń
  5. Częściowo się zgodzę, że język czeski jest śmieszny. Jednak bardziej śmieszna jest nieświadomość Polaków, którzy wymyślają bzdurne słowa, które nie mają nic wspólnego z prawdą.
    Dokładnie jak ktoś tu napisał w komentarzu, Czesi śmieją się z takich ludzi, którzy wypowiadają podobne słowa jak szmaticzka na patyczku.
    Polecam zajrzeć do mojego posta na temat języka czeskiego.

    OdpowiedzUsuń